مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه بندری و دریایی کاوه از ورود دو فروند شناور لایروب و یدک‌کش به‌ صورت مستقیم از بندر آمستردام هلند به بندر آستارا خبر داد. شعار سال: محمد صادق کاوه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار داشت: با ورود و استقرار این دو شناور به نام‌های جاده ابریشم و ...
تاریخ مخابره: سه‌شنبه 28 نوامبر 2017  |  زمان: 18:13 ب.ظ  | شماره خبر: 235   

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه بندری و دریایی کاوه از ورود دو فروند شناور لایروب و یدک‌کش به‌ صورت مستقیم از بندر آمستردام هلند به بندر آستارا خبر داد.

شعار سال: محمد صادق کاوه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار داشت: با ورود و استقرار این دو شناور به نام‌های جاده ابریشم و درفش کاوه به بندر آستارا که برای اولین بار است در ایران توسط یک شرکت خصوصی خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک گام دیگر در جهت رشد و شکوفایی این بندر و تبدیل شدن آن به یک نقطه کانونی برای ایفای نقشی تأثیرگذار در مبادلات تجاری حوزه خزر و نیز کریدور شمال و جنوب و بخصوص جاده ابریشم یا همان کریدور شرق و غرب برداشته شد.

وی تصریح کرد: لایروب جاده ابریشم با ظرفیت ۲۰۰ تن لایه‌برداری در هر مرحله که به طور اختصاصی برای فعالیت در بندر آستارا طراحی و ساخته شده، جهت نگه‌داری از عمق ۶ متری که مورد تعهد سازمان بنادر و کشتیرانی است در جهت تردد امن کشتی‌های تجاری در تمام فصول سال در این بندر مستقر شده است.

کاوه همچنین افزود: یدک‌کش درفش کاوه نیز که توانی بالغ بر ۱۲۰۰ اسب بخار دارد، برای ارائه خدمات یدک‌کشی، پهلو‌دهی و جداسازی کشتی‌ها و همچنین برای مشارکت در عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طراحی و ساخته شده است.

خبر جدید  در میانه بازی ابر قدرت‌ها

مدیر عامل شرکت دریایی کاوه با اشاره به ارزش این شناورها گفت: این دو شناور جمعاً به ارزش ۱۰ میلیون یورو(قریب به ۵۰ میلیارد تومان) به سفارش شرکت ما در هلند طراحی و ساخته شده‌اند که بندر آستارا را از بابت امور لایروبی و همچنین خدمات یدک کشی خودکفا می سازند.

محمد صادق کاوه با اشاره به موقعیت جغرافیایی بی نظیر آستارا و اهمیت این منطقه بواسطه قرار گرفتن در مسیر دو کریدور بین المللی افزود: این بندر متاسفانه تا همین اواخر از جایگاه خاصی در مبادلات تجاری حوزه خزر برخوردار نبوده ولی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان که از ابتدای سال ۱۳۹۱ توسط شرکت کاوه در این بندر صورت گرفته اکنون با جرأت و اطمینان می توان گفت که بندری تازه در بین بنادر ایران متولد شده که خود را در مسیر کسب سهمی شایسته و مؤثر و پایدار از اقتصاد و تجارت بین المللی در این منطقه قرار داده است.

وی در همین رابطه گفت: با سرمایه گذارهای صورت گرفته، بندر آستارا در حال حاضر با در اختیار داشتن ۲۰۵ متر اسکله فعال و ۷۵ متر اسکله در دست ساخت، ظرفیت انجام عملیات بندری و نگه‌داری بیش از یک میلیون تن کالا در سال را داراست که با منطقه ویژه شدن آن، روند فعالیت‌های ارزش افزوده نیز در این بندر رونق می‌گیرد که دامنه‌اش در زمینه‌های ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰۰ نفر، حمل و نقل و ترانزیت و نیز توسعه زیرساخت های شهری و منطقه ای مشهود خواهد بود.

خبر جدید  بازدید سرزده مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان از حوزه ستادی ناحیه یک و 2 رشت

کاوه همچنین تصریح کرد: البته شرکت ما برای پایان طرح‌های پیش‌رو، نیاز به ۱۵۰ میلیارد دیگر دارد که بنده از همین تریبون استفاده کرده و می‌گویم که ما هر گونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری از طرف سرمایه‌داران کشور و بخصوص سرمایه‌گذاران شهرستانی را با آغوش باز استقبال خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی بندری و دریایی با اشاره به واردات و صادرات نزدیک به ۷۰۰ هزار تن کالا از اوایل سال۹۲ نیز گفت: به غیر از این آستارا از موقعیت ممتاز جغرافیایی برای ورود گندم به خصوص از کشور روسیه و ترانزیت آن به کشورهای همسایه برخوردار است و به اتکای چنین جایگاهی، ایجاد یک پایانه غلات با وسعتی بالغ بر۱۰هکتار با بهره‌مندی از۱۲۰ هزار تن سیلو (در چهار فاز ۳۰ هزار تنی) و دو باب انبار (جمعا به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع) و بهره‌مندی از پیشرفته ترین انواع تجهیزات تخلیه کشتی‌های حامل گندم در حال انجام است که در فاز اول بیش از ۱۸ میلیون دلار( حدود ۷۲ میلیارد تومان) هزینه در پی دارد و در قالب مشارکت بخش خصوصی ایرانی و شرکای بین‌المللی هم اکنون در دست اجراست و ظرف دوسال آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید که البته در طرح پایانه غلات، جهت ایجاد ارزش افزوده احداث یک کارخانه آرد نیز پیش‌بینی شده است.

خبر جدید  آغاز عملیات اجرایی 21 طرح و پروژه فرهنگی، هنری و اجتماعی در منطقه آزاد انزلی

مدیر عامل گروه بندری و دریایی کاوه در پایان با اشاره به اهمیت احداث شبکه ریلی در توسعه هر چه سریعتر این بندر نیز گفت: اتصال بندر آستارا به شبکه ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین راه آهن جمهوری آذربایجان از جمله برنامه های مهمی است که در صورت تحقق می تواند نقش و جایگاه این بندر را به عنوان یک نقطه کانونی در شمال غرب ایران از سایر بنادر شمالی کشور متمایز سازد وآنرا به معبری جدید برای دو کریدور مورد اشاره تبدیل کند.

شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه یک شرکت خصوصی است که سابقه آغاز فعالیت آن در بنادر کشور به سال ۱۳۴۰ برمی گردد و از سال ۱۳۸۷ نیز در قالب قراردادی ۴۰ ساله با اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، عهده دار اجرای طرح توسعه و راهبری بندر آستارا است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار ۷ آذر ۹۶، کدمطلب:۵۶۳۶۸۶، www.ilna.ir

[ad_2]

Source link

0/5 (0 نقد و بررسی)
کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.